18 Mart 2009 Çarşamba

Tahinli Cevizli



İki gün önce yaptığım ama ancak fırsat bulduğum tahinli cevizlimi sizinle paylaşmak istedim.
Tarifi;

Hamuru için
125gr margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı yoğurt
1yumurta(Akı içine,sarısı üzerine)
3 tatlı kaşığı sirke
1 fiske tuz
1 paket kabartma tozu
Un
İç malzemesi
Tahin
Toz şeker
Ceviz içi

Yapılışı bütün malzemeleri karıştırma kabına alıp, yoğuruyoruz.Katı bir hamur olmayacak.Hamuru 2ye veya 3e ayırıyoruz.Ayırdığımız parçayı açıyoruz,Üzerine göz kararı tahin sürüp, şekerini ve cevizini serpiyoruz.Rulo yapıp 2 parmak kalınlığında kesiyoruz.Tepsiye dizip yumurta sarısını sürüp üzerine susam serpiyoruz.Önceden ısıtmış olduğumuz 175 derece fırına veriyoruz.Afiyet olsun.

12 yorum:

SMİLENA dedi ki...

tahin ve ceviz bir araya gelince süper bişey oluyor ellerine sağlık.deniycam

funda dedi ki...

süper bir lezzet olmuştur eminim :)
bu arada kalpli tabağı da sevsinler çok güzel durmuş :))

ilknur dedi ki...

*Smilena gerçekten çok güzel
oluyor.Kesinlikle dene bencede..

**funda ben çok beğeniyorum.Denemeni tavsiye ederim.


Sevgilerle...

özii dedi ki...

hımm nam nam karnım acıkmış :))

ilknur dedi ki...

Hemen gönderiyimm:))

Sibel GÖZ dedi ki...

canım ellerine sağlık ....ceviz ve tahin süper ikili bayılırım zaten ...aldım bir tane....

ilknur dedi ki...

Afiyet olsun:))

TAZE NANE dedi ki...

HIIIIIIIIMMM...
Nefis süper görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimi yolluyorum.

özii dedi ki...

Mayıs'a hazırla derim ben :))

ilknur dedi ki...

*Taze Nane teşekkür ederim...

** Özii ne demek söz Mayıs'da hazır olacak:))

Prima Rima dedi ki...

Off burdan bakınca baklava gıbı duruyor.Eline sağlık.

ilknur dedi ki...

prima rima teşekkür ederim...