3 Haziran 2009 Çarşamba

Kalbura Bastı

Elifnazın doğum gününde yaptığım yiyecek grubundan tarifleri vermeye başlamalıyım dedim.Sabah sabah canım bir tatlı istedi bende Kalbura Bastının tarifini blog arkadaşlarımla paylaşıyım istedim.Çok lezzetli,çok hafif sonuç olarak mükemmel bir şerbetli tatlı tarifi..Şiddetle tavsiye ederim...
Tarife gelince,
Hamuru için;
1 paket margarin
2 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
İçi için;
İri dövülmüş ceviz içi
Şerbeti için;
3 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1/2 limon
Hamuru için bütün malzemeleri karıştırma kabına koyuyoruz.Yumuşak bir hamur elde ediyoruz.Parçalar koparıp rendenin iri tarafına hamuru koyup elimizle bastırıyoruz.İçine cevizi koyup rulo yapıyoruz.Tepsimize diziyoruz.Fırından çıkarınca borcama alıyoruz.Bu arada şerbetimizi hazırlıyoruz.Tatlımız sıcak,şerbetimi ılık olacak.
Herkese afiyet olsun...

12 yorum:

Kurbiş dedi ki...

bayılırım:)) ellerinize sağlık afiyet olsun

tatesal dedi ki...

Çok severim çocukluğumdan beri annemin en baş tatlısıdır,çokda leziz olur,ellerine sağlık ne güzel bir görüntü İlknurcum...

♥ MAVİANNE ♥ dedi ki...

ayyy ne çok severim ben de
deneyeyim ben de bu tarifi
aldım bir tane :))

pembe tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika gözüküyor...

Eylem dedi ki...

of of ne güzel görünüyorlar.ellerine saglık.

Meleğin Dünyası dedi ki...

Sanal ortamda yesek bir şey olmaz heralde:))Ben de alayım bir tane :(

SMİLENA dedi ki...

bayılırım hem de çok.yazdım bir kenara...
eline sağlık canımcım

Prima Rima dedi ki...

Çok severım ben olsada yesek dedirttin valla:)

funda dedi ki...

byaılırım bu tatlıya her bayram yaparım yalnız bizim Sivas ta buna hurma derler aynı şekilde olur her gelen misafirde bilir huyumu "aaaa kalbura bastı" der bilirler ki ben atlayacağım "değil o kalbura bastı hurma tatlısı oooo" :)))

eviminnuru dedi ki...

ah! bende çok yaparım ama birtürlü şu şekillri bceremem abirik gubirik şekiller olur ellrine sağlık

mosquito dedi ki...

Çok severimm.Tutturabilir miyim bilmiyorum ama:)Ellerinize sağlık..

tatlilar gülcandan dedi ki...

Tatli cok sevdigim tatlilarin arasinda .Cok güzel görünüyor .Ellerinize saglik .Sevgiler Hattersheimdan.