23 Temmuz 2009 Perşembe

teyzemin irmik tatlısı


Geçen hafta Hülya teyzemlere yemeğe davetliydik.Teyzem çok leziz yemekler,tatlılar hazırlamıştı.Hele bir de irmik tatlısı yapmıştıki yemeğe gerek yok izlemekle doyulacak gibiydi.Paylaşmak istedim sizlerle...Teyzeme burdan tekrar ellerine sağlık diyorum..

Tarife gelince;

1,5 litre süt

15-16 kaşık irmik

15-16 kaşık toz şeker

1 paket vanilya

10-15 adet kakaolu bisküvi

1 paket meyveli sos


Yapılışı;

süt,irmik,şeker,vanilya karıştırılıp pişirilir.Ardından kalıbımıza yarısından biraz daha fazlası boşaltılır ve araya kakolu bisküviden birer veya ikişer sıra dizilip(isteğe bağlı), üzerine kalan tatlımızı döküyoruz.Buzluğa koyup donduruyoruz.Yenileceği zaman kalıptan çıkarıp sosumuzu üzerine gezdiriyoruz.Tatlımız aşağıdaki gibi güzel bir görüntüye sahip oluyor.Tabi ki afiyetle yiyoruz.

12 yorum:

SMİLENA dedi ki...

harika olmuş.bu kalıptan bende de var.yapmalıyım ama yaparsam yerim.ben iyisimi bir kenara yazayım .
eline sağlık teyzeciğinin...

pembe tatlar dedi ki...

Gerçektende sunum harika olmuş teyzoşunun ellerine sağlık canım sevgiyle kal...

nazardeymesin07 dedi ki...

Güzellikler dolu günler Seninle Olsun. http://nazardeymesin07.blogspot.com

SerpiL dedi ki...

cnm hoşgeldin.kızkardeşimi ele geçirip ekletemedim seni bi türlü.böyle yorum atınca dönebiliyorum.altınoluğu bende çok severim hamileliğimde havası çok iyi geldi.bu tatlının kalıbınıda çekseydin keşke müthiş çıkmış sanırım slikon kalıp.görüşmek dileğiyle sevgiler

Evcimen dedi ki...

Merhaba,
İrmik tatlısı şahane görünüyor. pek irmikle aram yoktur ama şekli harika :)
Sevgiler

www.ewcimen.com

Zuzuların Annesi dedi ki...

Hımmm nefis görünüyor:)

TAZE NANE dedi ki...

İrmik tatlısı harika görünüyor.
İrmik tatlısına bayılırım.Çok ta severim.
Sevgiler.

♥ MAVİANNE ♥ dedi ki...

canım süper görünüyor deneyeceğim :))
öptüm

KİZHATCE dedi ki...

mmmm teyzenin tatlısı da nefis görünüyor ellerine sağlık...sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

İyi pazarlar ve sevgiler.

özii dedi ki...

cıks ben beğenmedim :))))

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

bu gül kalıbından bende arıyorum...çok orjinal.